نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

استقلال متفاوت مرد پرتغالی| یک ساپینتوی جذاب

  • کد خبر: ۱۱۶۹۵۹
  • ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
استقلال متفاوت مرد پرتغالی| یک ساپینتوی جذاب
سرمربی جدید استقلال در حال ساختن تیمی متفاوت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با گذشت یک هفته از حضور ریکاردو ساپینتو در تهران و شروع فعالیت رسمی‌اش در تیم قهرمان فصل گذشته، هواداران استقلال همچنان در جست‌وجوی اطلاعات بیشتری از شخصیت و شیوه کاری این مربی پرتغالی هستند. به‌گزارش ورزش ۳ حالا که یک هفته از حضور ساپینتو در ایران و پنج روز از شروع تمرینات استقلال می‌گذرد، جالب است بدانید که او در همین مدت کوتاه قوانین جالبی را در تیم وضع کرده و شیوه‌هایی را به کار گرفته است که برای بازیکنان و اعضای ایرانی کادر فنی و اجرایی استقلال هم تازگی دارد. اگر می‌خواهید با نحوه برخورد ساپینتو با بازیکنان و اعضای کادر استقلال و همچنین شرایط کاری او که متفاوت از مربیان ایرانی است، آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

در خانه تمرین کنید، بعد به چمن بیایید!

احتمالا تصور می‌کنید تمرینات استقلال از شنبه گذشته شروع شده است و بازیکنان زیر نظر ساپینتو کارشان را شروع کرده‌اند؛ اما سرمربی پرتغالی قبل از شروع تمرینات گروهی کارش با بازیکنان را آغاز کرده بود! چهار روز قبل از شروع تمرینات استقلال، گروه تیم در یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تشکیل شده است و مربیان استقلال برنامه تمرینی را برای بازیکنان ارسال کردند تا آن‌ها در سه روز مانده به حضور در مجموعه ورزشی انقلاب برای شروع رسمی تمرینات، به‌صورت اختصاصی در باشگاه بدن‌سازی یا منزل کارشان تمرین را شورع کنند و با آمادگی مناسبی به محل تمرین بروند.

فشار زیاد از روز اول تمرین

بازیکنان استقلال که با برنامه اختصاصی تمرین و کنترل از راه دور کادرفنی حسابی متعجب بودند، فکرش را هم نمی‌کردند در همان اولین جلسه تمرین در چمن، ساپینتو آیتم‌های پرفشاری را برای آن‌ها در نظر بگیرد. معمولا باتوجه‌به اینکه بازیکنان مدتی در تعطیلات به‌سر برده‌اند، مربیان تمرینات سبکی را در روز‌های اول شروع تمرینات برای نفرات در نظر می‌گیرند، اما ساپینتو با علم به اینکه همه نفرات تمرینات اختصاصی سه روز قبل را به‌طور کامل انجام داده‌اند، از همان روز اول پرفشار کارش را شروع کرد.

همه بازیکنان ۸ صبح کارت می‌زنند!

بازیکنان استقلال با حضور ساپینتو دیگر خوابیدن تا حوالی ظهر و آماده‌شدن برای رفتن به تمرین چندساعته عصر را کاملا به‌دست فراموشی سپرده‌اند. این مربی پرتغالی قوانینی را در تیم به وجود آورده است که طبق آن بازیکنان مجبورند از ۸ صبح در هتل حاضر باشند! به این صورت که آن‌ها مثل یک کارمند صبح زود خود را به کادرفنی معرفی می‌کنند، سپس به صرف صبحانه می‌پردازند و بعد از استراحتی کوتاه تمرین صبح را برگزار می‌کنند. بعد از تمرین نفرات دوباره به هتل می‌روند و پس از صرف ناهار در اتاق‌های خود به استراحت می‌پردازند. درنهایت هم عازم محل تمرین خود برای برگزاری نوبت عصر می‌شوند و بعد از تمرین می‌توانند به منازل خود بروند.

جلسات اختصاصی؛ اول کاپیتان‌ها، سپس بقیه

یکی از اقدامات جالب ساپینتو در استقلال برگزاری جلسه خصوصی با تک‌تک بازیکنان استقلال بوده است. سرمربی پرتغالی بعد از شروع تمرینات استقلال در اتاق شخصی خود در هتلی که اردوی روزانه برپا می‌شود، ابتدا کاپیتان‌ها و بزرگ‌تر‌های استقلال را فراخواند و با آن‌ها درباره مسائل مربوط به استقلال و مشکلات شخصی‌شان صحبت کرد. او در ادامه در گروه‌های سه‌چهارنفره همه بازیکنان را به اتاقش دعوت کرد و با آن‌ها نیز به گفتگو پرداخت.

فقط با من حرف بزنید

قطعا مدیریت ۳۲ بازیکن و تعداد زیاد اعضای کادرفنی و اجرایی و پزشکی کار راحتی نیست، اما در استقلال همه تأیید می‌کنند که ساپینتو در طول تمرینات و اردو حواسش به همه‌چیز هست. او بسیار علاقه دارد اگر مسئله‌ای یک نفر را درون تیم آزار می‌دهد و ذهنش را به‌هم ریخته، اولین نفری باشد که از آن باخبر می‌شود. حتی در تمرینات استقلال دیده شده است وقتی دو بازیکن مشغول صحبت باهم هستند، ساپینتو سریع روی خود را به‌سمت آن‌ها برمی‌گرداند و به آن‌ها می‌فهماند که به‌جای صحبت با یکدیگر مشکلاتشان را با او در میان بگذارند.

ماجرای کاغذ‌های لوله‌شده

اگر با دقت به برخی تصاویری که از ساپینتو در روز‌های گذشته در تمرینات منتشر شده است، نگاه کنید، کاغذ‌هایی را در دست او مشاهده می‌کنید که به‌صورت لوله‌شده همراه این مربی است. اما ماجرای این کاغذ‌ها چیست؟

ساپینتو در اولین روز حضور در تمرینات استقلال کاغذ‌هایی را به بازیکنان استقلال می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد اسمی که دوست دارند او صدایشان کند و البته شماره موردعلاقه‌شان را روی آن بنویسند. هر ۳۲ بازیکن استقلال این کار را انجام دادند. فردای آن روز ساپینتو اسامی و شماره موردعلاقه بازیکنان را همراه با عکس‌های آن‌ها به‌صورت تایپ‌شده و رنگی پرینت گرفته و برای خود و دستیارانش به محل تمرین آورد.

ساپینتو با کاغذ‌های معروفش در حال ورود به زمین مجموعه انقلاب، روی این کاغذ‌ها که حاوی اسامی و تصویر بازیکنان است، آنالیز‌های روزانه را نیز یادداشت می‌کند. ساپینتو در بیشتر تمرینات و حتی در وسط زمین چمن هم این کاغذ‌ها را در دست دارد و در طول تمرین جلو اسم و عکس هر بازیکن نکته‌هایی را یادداشت می‌کند تا روی آن‌ها تحقیق کند. بیشتر بازیکنان استقلال خواهان آن شده بودند که ساپینتو آن‌ها را با اسم کوچک صدا کند و او نیز این کار را انجام می‌دهد. او مثلا به‌جای اینکه بگوید چشمی، از روزبه استفاده می‌کند.

مصاحبه ممنوع، فقط کار و کار و کار

همچنین مربی پرتغالی به بازیکنان اعلام کرده است که آن‌ها فعلا حق هیچ‌گونه گفت‌وگوی تصویری و صوتی با هیچ رسانه‌ای را ندارند و باید تمرکز کامل آن‌ها روی کارشان باشد. باتوجه‌به اینکه او همچنان منتظر انتخاب بازیکنان برای فهرست نهایی استقلال است، هیچ‌کس از دستورات وی تخطی نمی‌کند. تا جایی که با شروع هر جلسه تمرینی می‌شود صدای پای سرمربی را در قلمرو‌ش شنید. حالا همه منتظر شروع لیگ و دیدن دست‌پخت ریکاردوی پرتغالی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->